پنج شنبه, 29 شهریور 1403   15. ربیع الاول 1446
 
instagram twtr fbk telegram Aparat

چگونه از فاصله 300 متری گلوی یک کودک 6 ماهه مورد هدف تیر قرار گرفت؟

می‌گویند یک بچه شش ماهه اصولا گردن ندارد که یک تیرانداز گردن او را هدف قرار دهد؟ فاصله‌ای که بین دو سپاه بوده هم حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر بوده. حتی یک تیرانداز حرفه‌ای هم نمی تواند از این فاصله گردن یک کودک را هدف گیری کند. پس قطعا این خبر دروغ است که گردن علی اصغر تیر خورد و سر از بدن این بچه جدا شد.

پاسخ شبهه:

بله یک طفل شش ماهه گردن کشیده‌ای ندارد. اما وقتی همین طفل شش ماهه روی دست پدر قرار می‌گیرد و بلند می‌شود، جان ندارد که گردنش را یا سرش را اصطلاحا راست نگه دارد، طبیعتاً روی دست پدر سر از پشت خم می‌شود و روی گردن آویزان می‌ماند. در این صورت اتفاقا این نشانه‌گیری و هدف‌گذاری می‌تواند خیلی دقیق باشد. ضمنا به عکس آن چه که شبهه می‌کنند فاصله‌ی تیراندازان از سپاه امام حسین ۲۰۰، ۳۰۰ متر نیست، تنها ۲۰، ۳۰ متر است. الان هنوز نشانه‌ها و‌ نمادهای جغرافیایی صحنه‌ی درگیری امام حسین با سپاه یزید در کربلا موجود است. اصلا فاصله‌ی ۲۰۰، ۳۰۰ متری نیست چون سپاه امام حسین یک سپاه بسیار کم جمعیت است و سپاه دشمن که آمده این­ها را محاصره کرده، یک سپاه ۳۰ هزار نفری است. طبیعتاً لحظه به لحظه حلقه‌ی این محاصره تنگ تر و تنگ تر شده، پس طبیعتا وقتی امام حسین، علی اصغر را روی دست بلند می‌کنند و با سپاه دشمن صحبت می‌کنند، فاصله قطعا کمتر از ۲۰۰، ۳۰۰ متر است. چون از فاصله‌ی ۲۰۰، ۳۰۰ متری که صحبت یک آدم شنیده نمی‌شود، نشانه گیری و تیراندازی از یک فاصله‌ی ۲۰، ۳۰ متری هم برای یک تیرانداز حرفه‌ای کار سختی نیست.

شبهه‌ی بعدی این است که می‌گویند: چرا حرمله به جای نشانه گرفتنِ گردن علی اصغر، قلب امام‌ حسین را نشانه نگرفت که کار تمام شود و جنگ به اتمام رسد؟ طبیعی است از شدت حقد و‌ کینه ای

قدیمی که از امام حسین داشتند قصدشان زجرکش کردن امام حسین بود. سران سپاه یزید خودشان در عاشورا اعلام کردند: حسین تو هیچ گناهی نداری! اما ما تو را می‌کشیم «بُغضاً لِأبیک» به خاطر کینه‌ای که از علی در دل‌های ما باقی مانده. آن­ها اتفاقا می‌خواستند امام حسین (ع) را در روز عاشورا زجرکش کنند. کینه‌های بدر و‌ حنین و خیبر و همه این­ها در دل این سفاکان موج می‌زد، چرا که در آن جنگ­ها که پدران همین‌ها به دشمنی و کینه‌ی پیامبر آمده بودند، امیرمومنان آنها را تار و مار کرده بود. این حقد و کینه‌ها باعث شد روز عاشورا آن فجایع صورت بگیرد، علی اصغر روی دست پدر کشته شود؛ بدن علی اکبر را بعد از شهادتشمقابل چشمان پدر پاره پاره کنند؛ این­ها محصول آن حقد و کینه‌ای بود که این مردم از خاندان علی و فرزندان پیامبر داشتند.

www.mohammadivu.org.MOHR

 

به ما بپیوندید: 

instagram twtr fbk telegram Aparat

  

 
امروز:امروز:160
این هفته:این هفته:7032
در مجموع:در مجموع:7367185
Center
Pagerank